pondělí 15. září 2014

Mrkvová bábovka

Miluji předměty s duší, které se člověk ale nemusí bát používat - proto mi k srdci přirostla i bábovka po babičce (nebo prababičce?), kterou jsem našla na půdě. Dostala samostatnou poličku v kuchyni :-)

Zkusila jsem v ní upéct i těsto z mého oblíbeného receptu - na mrkvový koláč.
Poprvé jsem zkoušela bezlepkovou verzi z mouky z M&S a koláč byl výborný :-) Recept jsem si upravila, neboť při běžném provozu bezlepkovou (a vegan) verzi (naštěstí) nepotřebujeme.

Na mrkvový koláč/bábovku smíchejte:

  • 2,5 hrnku mouky (namíchejte polohrubou a hladkou, půl na půl)
  • 1 polévkovou lžíci skořice
  • 1 a 1/4 lžičky prášku do pečiva
  • 1 a 1/4 lžičky jedlé sody
  • 1 lžička soli
  • 1/2 lžičky mletého muškátového oříšku
  • špetka mletého zázvoru a hřebíčku
  • 1 hrnek třtinového cukru
Suché ingredience řádně promíchejte (hlavně mouku s kypřícím práškem a sodou)a přidejte cca 450g najemno nastrouhané mrkve, 4 vejce a 3/4 hrnku oleje. Těsto mně přijde trochu tuhé, takže většinou přidávám ještě asi půl hrnku vody/mléka.


Žádné komentáře:

Okomentovat