pondělí 2. února 2015

DIY: Roll-on deodorant - soft verze

Dochází mi můj oblíbený deodorant - kupovaný ještě za éry mé nelesanskosti - plný mňamek (což o to, on účinkuje, ale kdo ví, jestli neúčinkuje i někde kde nechci?). Vyhovuje mi varianta roll-on, sprej i tuhý deodorant mi je nepříjemný. Proto když jsem narazila na DIY tuhý deodorant, řekla jsem si, že to musí jít i v tekutější verzi... Zatím mám otestovanou soft verzi bez jedlé sody. Na recepis s aktivní látkou ještě musím pořídit pH papírky. Všechno bude :-).

Na soft verzi pro lesní žínky - do jednoho 50g roll-on obalu (sklo nebo plast) budeme potřebovat:



EO - 13 kapek na 50g



volitelné:




Rozpustíme ve vodní lázni lanolín a kakaové máslo. 








Po zchladnutí přidáme oleje, vitamín A (je rozpustný v tucích, popř. vitamín E, EO, tekuté hedvábí. 

V aloe vera gelu, které si odvážíme už přímo do roll-onu rozmícháme panthenol a ureu, přiklopíme středí částí roll-onu a řádně protřepeme. 

Pak přidáme olejovou směs a znovu protřepeme. Zaklapneme středový díl a vesele testujeme :-) (Já testovala na 25 minutách cardio Shauna T a funguje!)

Chtěla jsem vytvořit deodorant, který bude pokožce příjemný. Hlavně kvůli holení mám podpaží dost podrážděné, proto jsem volila následující ingredience:

Aloe vera gel zklidňuje podrážděnou zčervenalou pokožku (což podporuje panthenol), vyživuje suchou a poškozenou kůži (což podporuje urea ). Napomáhá udržet pokožku pružnou a jemnou, stejně jako lanolín a tekuté hedvábí(jež jsou schopné pohlcovat vlhkost do sebe). Kakaové máslo je nadopované vitaminy A, E, C, B1, B2, B3, hydratuje, chrání namáhanou kůži. Mandlový olej nezanechává mastný film (a vyživuje, obsahuje spoustu vitamínů, je dobře snášen pokožkou).
Tea tree působí antisepticky, stejně tak santalové dřevo. Vůně santalového dřeva a ylang-ylang je prý afrodiziakální, tak pozor na to! ;-) Celkově má deodorant mírnou, nevtíravou vůni. Samozřejmě záleží jen na vás, jaké EO použijete... což mě přivádí k otázce - 

jaká je podle vás nejdokonalejší kombinace EO?

EDIT:

Výsledný deodorant je jemně nažloutlý, avšak žádné skvrny na oblečené nepozoruji. Při aplikování má stejnou konzistenci jako komerční deodoranty, na kůži je příjemný a celkem brzy zaschne (opět srovnatelný s komerčními výrobky).

Miluju ho!





Žádné komentáře:

Okomentovat